نکات مهم جمع بندی شیمی کنکور

نکات مهم درس شیمی برای دوران جمع بندی

 🔺 درچندسال اخیر در دفترچه ی کنکور از درس های مفهومی میباشد ک توجه داوطلبان را به خودش جلب کرده است .

🔺درس شیمی کنکور بطور کلی دارای دو بخش حفظی و مسایل می باشد:

  1. حفظی:

که در این دوران باقی مانده تا کنکور (جمع بندی)تسلط برکتاب درسی و نمودارها ؛شکلها ؛حاشیه های کتاب ؛و نکات و خلاصه برداری هایی ک درطول سال نوشتیم ؛بالا میبریم .

  1. مسایل :

برای تقویت زیاد در مسایل شیمی باید به تمرین و تست زیاد آن هم تست های استاندارد چند سال اخیر کنکور و تست های نشاندار خود میپردازیم .

🔺در بخش مسئله شیمی
بخش استوکیومتری خیلی مهم و برای جوابگویی به مسایل شیمی این بخش را باید خوب بلد باشیم .

درمسایل اعدادی اعشاری میدهند ک باید برا حل انها سرعت عمل داشته باشیم ک باتمرین میتوانیم این قلق را بدست اوریم.

همانگونه ک در دفترچه کنکور درس شیمی در رشته تجربی و ریاضی بعنوان آخرین درس گنجانده شده و دارای ۳۵ تست از جمله تست های دانشی ؛ مفهومی ؛ جای خالی ؛ تعمیمی ؛ محاسباتی و تست های پنج گزینه ی میباشد از اهمیت ویژه ی برای دانش آموزان بخصوص زیر گروهای پزشکی و مهندسی شیمی و… برخوردار می باشد.

پس:

مدیریت زمان داشته باشید:

  •  باتوجه ب اینکه درس شیمی یک درس محاسباتی – مفهومی ؛ کاربردی – مفهومی می باشد شناسایی و زمان بندی در پاسخگویی هر دسته از سوالات آن باعث آرامش و تسلط یافتن بر همه ی مباحث میشود پس اولین قدم در مدیریت زمان دانستن این است ک بدانید هر تست چه مقدار زمانی به خود اختصاص میدهد و هر تیپ سوال با چه راه کاری حل میشود.

 

  • شناسایی و کشف سوالات زمانبر و چالشی در بین تست های کنکور چند سال اخیر مشاهده شده ک سوالات محاسباتی در بین سوالات تعمیمی یا سوالات مفهومی گنجانده شده،این دسته سوالات را ابتدا شناسایی کنید سپس در گروه سوالاتی قرار دهید ک در زمان نقصانی میخاهید به آن جواب دهید؛تنها راه حل این دسته سوالات تمرین کردن سوالات مشابه آن میباشد. کتابه ای فهت کنکور توصیه میشود.

از سوالات ساده شروع کنید:

  • سوالات ساده همان سوالات دانشی به حساب می رود و در همه کنکورها ۲۰ تا ۳۰ درصد سوالات را شامل میشود،پاسخگویی سوالات ساده باعث میشود
    شما با آرامش مضاعفی به سراغ دسته های دیگر سوالات بروید
  • اگر جدول پاسخگویی داوطلبان کنکور در درس شیمی را مشاهده کرده باشید می توانید تشخیص دهید ک جواب گویی به سوالات ساده شما را از ۸۰ % داوطلبان جدا میکند و جدایگاه شما یک جایگاه ویژه برای ارتقا رتبه شماست.

 توجه به مباحث ترکیبی و تسلط بر زیر مباحث درس شیمی:

  • شیمی دوم پایه ی شیمی است بخصوص فصل اول و دوم شیمی دو تسلط بر مباحث پایه ی شیمی باعث تسهیل در مطالعه و تسلط بر دیگر مباحث میشود
    باتوجه به اینکه مطالب شیمی دوم حفطیات میباشد در روزهای باقی مانده مباحث سال دوم را مرور کرده و تسلط خودرا برآن بیفزائید.

 

  • مباحث شیمی سوم بیشتر محاسباتی و شیمی مسائل نام دارد که تسلط برآن ها نیاز به تمرین و تکرار بیشتر دارد.در روزهای باقی مانده به این موضوعات بیشتر توجه کنید.

 

  • در مسائل شیمی سعی کنید یک راه حل مناسب برای خود پیدا کنید ؛ دنبال راه حل میانبر و کارهای عجیب غریب نباشید.

تست های کنکور سالهای اخیر بهترین منابع برای تسلط بر مباحث مسائل شیمی است.

 نکات مهم را مارکدار تا در دوران تورق سریع آنها را باردیگر مرور کنیم:

  • تسلط بر جدول مندلیف و هشت گروه آن و نکات ریز آن

◀️توجه به تعییرات تناوبی عنصرها
◀️توجه به ویژگی های هرگروه از جدول
◀️توجه به تعیین دوره و گروه

  • مبحث کوانتمی یک زیر مبحث مفهومی است ؛ نکات تستی آنرا در تست های سالهای اخیر پیدا کرده و با درک بهتر برآن مسلط شوید.میتوان گفت تقریبا همه ی تست های کنکور در این مبحث تکرار تست های گذشته است.
  • به خاطر سپردن یونهای تک اتمی و چنداتمی
  • فصل ۴ شیمی دو یک فصل استراتژیک میباشد فصلی دوپهلو (فصلی حفظیاتی – مفهومی ) نکات زیر را مورد توجه خود قرار دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *